Kurs: budowa klatki bezpieczeństwa
ETS Fab
W tym roku pomimo uziemienia w ciasnym mieszkaniu nie zrezygnowałem z rozwoju w jedynym słusznym kierunku, wróciłem do książek i zrobiłem kilka kursów internetowych. Między innymi "Practical Roll Cage Fabrication" i "Motorsport Fabrication Fundamentals" które po krótce opiszę w tym wpisie. Może was to zachęci do tego samego a może zaoszczędzi trochę kasy. Wszystkie kursy po Angielsku.
www.etsfab.com
Practical Roll Cage Fabrication
To kurs będący serią video skoncentrowanych na budowie klatki bezpieczeństwa do motorsportu. Wszystko jest podzielone na moduły z których dowiemy się :
podstaw o poszczególnych elementach klatki,
Jak poruszać się po regulaminach i zaprojektować klatkę
potrzebne narzędzia zależnie od dostępnego budżetu i doświadczenia
Rodzaje materiałów, stalowe profile i ich spawalność
Jak robić dodatkowe wzmocnienia (gussets)
umiejscowienie fotela, pasów bezpieczeństwa
Jak zbudować giętarkę do profili +plany w CAD
Przygotowanie nadwozia, usuwanie wygłuszeń
Bardzo szczegółowo opisane główne procesy: mierzenie, cięcie, gięcie i spawanie
mocowanie do nadwozia czyli stopy/fundamenty klatki
Przy okazji organizacja stanowiska pracy oraz BHP
Na koniec podsumowanie i wypracowane przykłady
Z tego kursu dowiedziałem się znacznie więcej niż gdybym spędził tydzień na youtubie, oglądając wszystko co udałoby się znaleźć. Uzupełniłem luki w swojej wiedzy na temat klatek bezpieczeństwa i poznałem kilka sztuczek ułatwiających prace. Wiem też jakie narzędzia na pewno będę musiał kupić a z jakimi mogę jeszcze poczekać. Raz zapłacone, ale mogę wracać do kursu, kiedy tylko będę miał ochotę czy potrzebę odświeżenia wiedzy, co jest dość fajne, bo wiem, że jeszcze przez X miesięcy nie będę mógł sprawdzić tej wiedzy w praktyce. Minusem jest to, że certyfikat ukończenia kursu jest tylko ozdobą do powieszenia na ścianę i oficjalne instytucje będą miały to gdzieś. Dobrze wygląda w CV ale nie jest to papier kwalifikujący na jakiekolwiek stanowisko, dlatego warto jednocześnie zrobić zwykły papier spawacza MIG i TIG. Zwykłe kursy zawodowe zrobię przy najbliższej okazji, a do tego czasu internetowy kurs jak ten wystarczająco zaspokoi mój głód wiedzy.
Motorsport Fabrication Fundamentals
To kurs poświecony konkretnym technikom i narzędziom używanych w warsztacie budującym wyścigówki i Customy. Kurs porusza tematy :
Rodzaje używanych matriałów, w tym różne stopy aluminium i tytanu
potrzebne narzędzia w 16 różnych kategoriach, parametry, funkcje
opis wszystkich procesów związanych z narzedziami
szczególny nacisk na mierzenie, cięcie, gięcie i spawanie
Jak robić estetyczne brackety, stół do spawania i wzmocnienia konstrukcji
Praktyczne porady i sposoby na ułatwianie sobie pracy
Spawanie MIG i TIG, opisane dokładniej niż w kursie "Roll cage.."ale wciąż mniej niż w kursie dedykowanym
Rozmieszczenie narzędzi i planowanie warsztatu
BHP
Na koniec podsumowanie i wypracowane przykłady
Z tego kursu już tak zachwycony nie jestem, ponieważ w większości pokrywa się on z wcześniej zrobionym kursem budowy klatki bezpieczeństwa, wiele tematów zostało bardziej rozwiniętych i również dużo zostało streszczonych. Jeśli do kursu "Rollcage..." przysiąść bardzo uważnie i robić dokładne notatki jak uczeń z przedniej ławki to "Fabrication Fundamentals..." jest zasadniczo zbędny, a już na pewno, jeśli mamy wcześniejsze ślusarskie doświadczenie. Na szczęście ten kurs był gratis w pakiecie promocyjnym...
...I tutaj ProTip
Warto zapisać się do ich newslettera lub śledzić social media. Co jakiś czas robione są promocje i wysyłane kody rabatowe, wystarczająco często by na przykład odczekać miesiąc/lub dwa i kupić cały pakiet w cenie jednego kursu, lub dostać spory upust. Tak samo też robię ze spokrewnioną stroną HP Academy i udało się w ten sposób nieco zaoszczędzić.
Bądź na bieżąco z nowymi artykułami i zapisz się do newslettera
Wspieraj również na:
lub małe piwo :)